Hvad er copywriting?
Der er mange, der ikke kender den faktisk definition på begrebet og disciplinen copywriting – ikke desto mindre kan det forklares med, at det er en tekst, hvis formål er at få modtageren til at reagere på en bestemt måde.
Copywriting går derfor i sin enkelhed ud på at skrive tekster, der får folk til at udføre en specifik handling. Det er ikke tekster, der er alene har til formål at være informerende eller sjove, men tekster der får læseren til at gøre noget; tilmelde sig et nyhedsbrev, dele noget, køb eller oprette en bruger – altså, en handling.
Er informationsrigt indhold så ikke copywriting?
Hvis definitionen på copywriting er, at det er tekster, der får modtageren til at reagere, hvad så med informerende artikler på en blog? Kan de ikke beskrives som copywriting? De opfordrer ikke til handling her og nu. Men det kan de faktisk godt. Content marketing har netop til formål at etablere tillid og troværdighed hos modtageren, så de foretager en specifik handling – den ønskede handling befinder sig bare længere ude i fremtiden.
Man kan derfor veksle mellem to former for copywriting inden for online markedsføring; den kortsigtede ’her og nu’-form, hvor der opfordres til en direkte handling, og den langsigtede form, hvor vægten ligger på at skabe værdifulde relationer, der har til formål at fremtvinge en handling på et senere tidspunkt. Det gøres gennem kontinuerligt indhold, der er relevant for den ønskede målgruppe.
Du kommer længst med en strategi
Først og fremmest skal du beslutte dig for, til hvilket formål du vil bruge copywriterens arbejde. Er det til landingssider, hvor den besøgende allerede er langt i købsprocessen? Er det til at vække tillid, så der på længere sigt opstår et salg? Måske har du brug for begge dele. Det handler alt sammen om, hvilken markedsføringsstrategi du har for din virksomhed.
Hvad kan jeg bruge copywriting til?
Copywriterens arbejde er brugbart, når du har et produkt eller en ydelse, du vil sælge. En dygtig copywriter ved, hvordan en tekst opbygges, så den får den besøgende til at udføre en handling – i de fleste tilfælde; et salg.
Først og fremmest skal du beslutte dig for, til hvilket formål du vil bruge copywriterens arbejde. Er det til landingssider, hvor den besøgende allerede er langt i købsprocessen? Er det til at vække tillid, så der på længere sigt opstår et salg? De fleste virksomheder har brug for begge dele. Det handler alt sammen om din markedsføringsstrategi.
Hvorfor skal du hyre en copywriter?
Der kan være mange grunde til at hyre en copywriter. En copywriter kan potentielt øge dit salg med flere hundrede procent, hvis du vælger den rigtige til jobbet. En tekst er ikke bare en tekst – og det handler ikke bare om at have så meget tekst som muligt, hvis man vil drive forretning på sit indhold.
Du bliver muligvis fundet i søgeresultaterne med meget tekst, men hvis ikke det formår at fastholde den besøgende, vil det resultere i to ting: 1) at du ikke får noget salg, og 2) at du opnår en høj afvisningsprocent på din hjemmeside, fordi teksten ikke fanger læseren. Forstnævnte kan skade din forretning. Sidstnævnte kan skade dine placeringer i søgeresultaterne. En høj afvisningsprocent er nemlig en indikation på, at din hjemmeside er et dårligt resultat, der ikke fortjener at blive placeret højt.
Mangler du en dygtig copywriter, der kan booste dit salg?
Leder du efter en dygtig copywriter, der kan hæve toplinjen? Så er du havnet det rigtige sted. Hos Onlinetekster.dk har vi mange års praktisk erfaring med copywriting. Vi skriver ganske enkelt hjemmesidetekster, der sælger og øger din synlighed i Google, Bing og de andre søgemaskiner.
Vil du ha’ et uforpligtende tilbud på din næste tekstopgave? Så skriv en kort tekst omkring dine ønsker på kontakt@onlinetekster.dk – så finder vi en løsning, der matcher dine ambitioner.
Vi svarer altid inden for 24 timer.
Skal vi tage en snak?
Udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter vi dig inden for 24 timer.
01
Du kontakter os
Du kontakter os og beskriver den opgave, du skal have løst. Herefter modtager du et tilbud på opgaven, som du skal tage stilling til.
02
Vi skriver dine tekster
Når tilbuddet er accepteret, bliver opgaven sendt til en tekstforfatter, der har viden på området. Efterfølgende skrives dine tekster.
03
Du modtager dine tekster
Du modtager dine tekster indenfor den aftalte deadline. Når du har godkendt teksterne, er det dine, og du kan bruge dem, som du vil.
Få 50 % rabat på første tekst
Vi har forståelse for, at det kan være utrygt at lægge arbejdet over i andres hænder. Derfor tilbyder vi 50 % rabat på den første tekst, du bestiller. På den måde har du mulighed for at vurdere, om vores service lever op til dine forventninger, før du bestiller en større ordre.
Ska' vi være dit nye tekstbureau?
Som ny kunde får du altid 50 % rabat på den første tekst, så du kan prøve vores service af før en større bestilling.