Hvad er Content Marketing?

Content Marketing handler kort og godt om at skabe relevant indhold, der tiltrækker de rigtige besøgende. Disse besøgende skal på sige foretage en bestemt handling, eksempelvis en tilmelding, et køb eller at kontakte dig.

Det handler derfor i høj grad om, at du skal levere værdifulde informationer til din målgruppe, som de kan bruge til noget. I sidste ende er formålet, at det skal modne dem til et køb hos din forretning.

Når du deler informationer, der har værdi for dine besøgende, skaber du et loyalt bånd til dem. Denne loyalitet skulle gerne ende med at afspejle sig i flere konverteringer.

I modsætning til traditionel markedsføring er der ikke fokus på salg i indholdet. Formålet er at lære fra dig og skabe værdi, således, at når den besøgende er købsmoden, så vælger denne din forretning, fordi der er skabt en form for loyalitet mellem jer.

Med Content Marketing går du ikke efter de forbrugere, der allerede har besluttet sig for, hvad de skal købe. Så langt er de oftest ikke i købsprocessen. I stedet går du efter at skabe et behov for den målgruppe, der researcher. Når det er gjort, skal der skabes et salg.

Hvorfor beskæftige sig med Content Marketing?

Dine potentielle kunder ved, hvad de vil have. På nuværende tidspunkt er de blot i researchfasen; de søger uddybende i informationer omkring det specifikke produkt, inden de er klar til at købe. Med Content Marketing kan du påvirke dem til at vælge din forretning.

Ved at skabe værdifuldt indhold, der ikke har til formål at sælge, men i stedet vejlede og informere, tilbyder du dine potentielle kunder hjælp til at vælge den en løsning. Den løsning, der er bedst for dem.

Med den rigtige strategi og de rigtige hjemmesidetekster, styrker du dine besøgende loyalitet, du styrker dit brand samt din position på markedet. Det gør du, fordi du er til stede, hvor dine potentielle kunder er; du deler brugbart, informationsrigt og værdifuldt indhold til din hjemmeside via de sociale medier og i søgemaskinerne.

Øg dine placeringer i Google

Det er ikke kun i forhold til dine potentielle kunders loyalitet, du har en fordel med Content Marketing. Når du skaber informationsrigt og værdifuldt indhold til dit website eller -shop, skaber du også indhold, som Google elsker.

Du kan altså også bruge Content Marketing til at forbedre dine placeringer i søgemaskinerne. Samtidig er der større sandsynlighed for, at din målgruppe deler dit indhold, hvis de har gavn af det. Content Marketing er et effektivt redskab til linkbuilding; en disciplin, hvor du får ‘overført’ værdi fra eksterne links.

Sådan kommer du i gang med Content Marketing

Har du læst ovenstående, og synes du, at det lyder interessant? Måske ved du bare ikke, hvordan du skal gribe det an? Hvis du gerne vil i gang med at skabe unikt indhold, der hjælper dine besøgende og skaber en loyal følgerskare, så er der en række faktorer, du bør overveje.

  • Hvem er din kernemålgruppe? Opstil eventuelt forskellige personaer, du kan bruge senere, når du udarbejder dit indhold.
  • Hvor langt er de i købsprocessen? Ofte vil din målgruppe være i researchfasen. Ved at finde ud af, hvor langt de er, kan du optimere dit indhold til dette.
  • Hvilke udfordringer har de? Ved at kende til din målgruppes udfordringer, kan du målrette dit indhold til at hjælpe med at løse disse.
  • Hvilke sociale medier bruger de, og hvordan bruger de dem? Det indhold, du lægger op på din hjemmeside, skal deles via sociale medier. Gør dig nogle tanker om, hvordan din målgruppe bruger dem – og hvilke de bruger.
  • Hvad er succeskriterierne? Opstil nogle realistiske succeskriterier, som kan anvendes til at vurdere, hvorvidt I er nået målet eller ej.

Har du brug for hjælp til Content Marketing? Vi er her for at hjælpe. Ring på (+45) 42 31 23 92 eller send en mail til kontakt@onlinetekster.dk, så finder vi en løsning, der matcher dine behov.

01

Du kontakter os

Du kontakter os og beskriver den opgave, du skal have løst. Herefter modtager du et tilbud på opgaven, som du skal tage stilling til.

02

Vi skriver dine tekster

Når tilbuddet er accepteret, bliver opgaven sendt til en tekstforfatter, der har viden på området. Efterfølgende skrives dine tekster.

03

Du modtager dine tekster

Du modtager dine tekster indenfor den aftalte deadline. Når du har godkendt teksterne, er det dine, og du kan bruge dem, som du vil.

Få 50 % rabat på første tekst

Vi har forståelse for, at det kan være utrygt at lægge arbejdet over i andres hænder. Derfor tilbyder vi 50 % rabat på den første tekst, du bestiller. På den måde har du mulighed for at vurdere, om vores service lever op til dine forventninger, før du bestiller en større ordre.

Ska' vi være dit nye tekstbureau?

Som ny kunde får du altid 50 % rabat på den første tekst, så du kan prøve vores service af før en større bestilling.

Kontakt os nu